Wednesday 14 December 2011

plan aq lps ni.. insyaallah..

assalamualaikum semua..
walaupun result ayie belom keluo lg, tp ayie rase x salah lau ayie ada planing yg baik..
planing ayie bile dapat result spm:
jika allah s.w.t memberkati ayie, insyaallah ayie dapat 8A ke atas, ayie ingatkan nak mohon biasiswa jpa untuk berlajar di luar negara macam kawan ayie kt maahad. ayie ingatakan nak sambong berlajar kt united kindom, ireland, bidang farmasi..dan ayie akan berlajar di pppitm di shah alam selama 2 tahun. ayie slalu doa pada allah agar allah memberikan peluang pada ayie.. ayie nk belajar kt uk sampai ayie dapat kesemua ilmu kt sana, hingga puas ayie meresap ilmu kt sana ayie akan balik.. tapi ayie akan berlajar hingga peringkat p.h.d.. ayie nak sangat dapat segulung ijaza kt sana..
jika ayie tidak sepandai mana, mungkin ayie hanya dapat bawah 8A. ayie akan sambong belajar di peringkat diploma. ayie akan amik cos farmasi,ayie akan belajar bersungguh2 agar pointer ayie tinggi. ayie mesti dapatkan pointer lebih dari 3.8.. insyallah ayie akan mohon pada jpa, dan ayie akan berlajar di pppitm di shah alam selama 2 tahun. lepas itu ayie nak sangat sambong belajar di uk.. dan ayie nak amik ijaza di sana serta phd dan master.
jika ayie tidak berapa pandai. ayie hanya dapat 5A ke bawah dalam spm. ayie akan sambung belajar di peringkat stpm.. ayie kene sukses dalam pelajaran, kerna stpm susah sangat. kerana stpm ini setaraf di dunia.. walaupun ayie hanya mengambil 4 subjet iaitu kimia, biology, fizik, dan math t.. tapi amat sukar.. jika ayie amik stpm ayie kene pastikan ayie dapat 4A dalam semue subjek..ini sahaja yang boleh dapatkan tajaan jpa ke luar negara. ayie sebolehnya nak belajar ke luar negara.. ya allah..

ayie amat cemburu sekali dengan kakak2 yang berlajar di luar negara.. rasa best, kita dapat berdikar, walaupun perit, ayie dapat melalui kesorangan, bkn dgn ibu ayie, ayie x nk ibu rasa pahit ayie.. ayie sangup jadi perisai untuk ibu dalam kesusahan.. ayie dh malas jadi miskin, ayie x nak jadi orang miskin.. kerana orang yang miskin adalah orang yang dekat dengan api neraka. ayie x nk jadi orang yang tak berguna.walaupun ayie tidak sepandai mana. tapi harapan membawa ayie ke menara gading.

1 comment: